Dr. Mihaela Bilic: „Indiferent că e ciorbă sau supă, e hrănitoare, dietetică, bună pentru detox, slăbit…”

Detoxifierea este un curent foarte popular astăzi în țările moderne. A ajuns și la noi ca concept, deși noi îl practicăm de sute de ani, fără să știm.

Este vorba despre banala ciorbă pe care mulți români au început să o consume tot mai rar, sau să îi ofere un loc marginal în alimentația lor.

„Am ajuns să credem că ciorba și mămăliga cu brânză sunt prea banale, așa că adoptăm tot ce vine din exterior, nu numai produsele, ci și informațiile”.

Experții în nutriție de la nivel mondial sunt de acord cu faptul că ciorba, sau supa, este preparatul alimentar desăvârșit.

„De la supă încoace, nu s-a inventat nimic mai echilibrat în materie de nutriție”.

Ciorba, din punct de vedere nutrițional, este completă și bine echilibrată. Conține legume, paste făinoase, orez sau cartofi, eventual puțină carne sau leguminoase.

Totodată, ingredientul principal este apa. De aceea se poate spune că ciorba ajută atât la hrănirea organismului, cât și la hidratarea și detoxifierea lui. Toate acestea cu un număr mic de calorii.

„Fie că e de legume sau are și carne, fie că mâncați caldă sau rece, fie că e acră sau dulce, reconsiderați ciorba/supa în alimentația zilnică. E cea mai simplă formă de a consuma legume, în cazul copiilor și bătrânilor, e făcută în casă de mâna voastră și ține câteva zile”.

În limba franceză, cina se numește „souper”, adică supă. Francezii au acest obicei sănătos de a consuma seara doar o supă. De altfel, primele restaurante din lume serveau la început supa ca fel unic de mâncare, datorită efectelor sale revigorante.

„Indiferent că e ciorbă sau supă, e hrănitoare, dietetică, echilibrată, bună pentru detox, slăbit sau mâncat sănătos! Cu alte cuvinte, nu poți greși cu supă… fie ea și ciorbă de burtă”.

Ciorbele umplu stomacul și îl țin sătul cel puțin 2-3 ore.

„În vremurile în care nu ne dădea abundența afară din casă, oamenii puneau într-o oală câteva legume, vreun cartof, niște oase cu un strop de carne pe ele și ieșea o bunătate de ciorbă, care umplea burta și ținea de foame câteva ore”.

Timpul de golire a stomacului după consumul unei ciorbe suferă o întârziere de 30%, comparativ cu aceleași ingrediente folosite separat.

„Deci supa ține de foame mai bine decât dacă am mânca o bucățică de carne cu legume și cartofi și am bea un pahar de apă”.

Nu există o explicație științifică pentru acest lucru, dar se pare că „mixate între ele, ingredientele din ciorbă stau mai mult în stomac!”

Așadar, dacă ținem la siluetă, este timpul să îi acordăm locul de cinste cuvenit la mesele noastre. Mihaela Bilic susține că o persoană poate slăbi câteva zeci de kilograme dacă va consuma doar 2 ciorbe pe zi.

„[…] nu e nevoie să cheltuim banii pe nutriționiști și programe detox. Cu supă/ciorbă puteți obține rezultate acasă, la voi în bucătărie. O farfurie de supă vă scoate din impas!”

Orice supă/ciorbă simplă, ieftină, banală se poate transforma într-o mâncare mai sofisticată dacă îi adăugăm câteva ingrediente-cheie, precum parmezan, puțină smântână dietetică, crutoane trase în unt etc. De asemenea, ciorbele clasice pot fi înlocuite cu supele-cremă, care sunt mult mai consistente și sățioase.

Loading...